stallivet

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Caroline Hedqvist - 5 maj 2011 21:53

Japp, på lördag kommer jag att åka till lite olika ställen, granngården, hööks glada hästen, ja, vi får se vad det blir... och inhandla ett par nya ridbyxor ;) Vi ska försöka hitta ett par med riktig bra kvalite nu, mamma föreslog helskodda men det verkar ju så sjukt stelt så jag vet inte... Men nånting ska jag väl hitta iaf ;) Och sen är det planerat(bara av mig iofs, mamma är inte med på det men*host*)att jag ska leta efter ett par nya chaps. Jag köpte ju ett par på GHS men eftersom att jag inte hade någon ridklädsel när jag prövade utan bara jeans så blev dom ju på tok för stora. Chapsen är ju till för att ge stöd precis som ridstövlar men om dom itne ens sitter åt runt benet så kan dom ju inte ge något stöd... Så köper jag ett par nya så kan jag ju rida i dom nu och när dom sen blir för små så tar jag bara dom jag har nu, enkelt ;D Fast vi får se hur det blir med den saken...(Haha, precis när jag skrev "får se hur det blir med den saken" så sa dom precis samma sak på tv:n, tyckte att det var något som jag bara ville sägaXD)


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 5 maj 2011 21:41

Powerponnyn Polly igår då ;) Vi började med att göra en liten travbana med en volt vid A, ökningar på långsidan och övergång till skritt vid C. Sjukt mycket beröm fick vi på typ allt, hon gick jättebra ;) Sen galopperade vi i det varvet, bytte varv, gjorde travbanan i det varvet och galopperade sen i det varvet. Såklart så blev hon astaggad av galoppen och då brukar hon bli jättesvår att få ner i skritt.. Men det gick ändå väldigt bra, vi fick typ asmycket beröm för fina övergångar ;) Sen så gjorde vi lite skänkelvikningar och då tyckte A-L att det var jättebra för Polly HATAR tydligen att göra skänkelvikning bara för att hon tycker att det är så jobbigt så istället för att tvära så böjer hon halsen på ett sådant vis att an nästan får dra handen bak till låret och så rinner hon bara ut till vägen direkt...Men skänkelvikningarna blev asbra :) A-L sa i slutet av lektionen "nu är Grey och Polly dina nya favorithästar va, förutom Speicin då." Jag ba, neej, och hon sa att nehej, det trodde jag bara för att du rider såna pigga hästar så jättebra, det sättet du inverkar med din sits är verkligen superbra på såna hästar och det är något du ska ta vara på för det är inte många som kan göra så. Snacka om att man blir lycklig när man får höra något sånt alltså, det höjer verkligen mitt självförtroende något otroligt och det gör ju att nästa gång det går dåligt så klara jag av att ta det lixom, visst, fine, det går bättre nästa gång.  :D Jag red Polly så sjukt mycket förut så knapparna finns lixom redan där och det var den här lektionen som jag äntligen lärde mig att trycka på dom!! ;D Det enda negativa med lektionen var att, i början gick hon jättefint och lugnt, kände lixom lagom kort och fin i kroppen, men så började vi galoppera och hon taggade till och då kände hon för att leka tusenfoting och giraff. Jag fick precis samma känsla som förra gången jag red Lilly, frambenen galopperade i Kina och bakbenen i USA och huvudet kikade antagligen upp ovanför molnkanten uppe hos gud eller nåt... Asdrygt för då sprang hon bara typ helt onkontrollerat och jag fick typ inget stopp på henne och när Singel fick för sig att stanna tio meter mitt på spåret framför så fick det tillslut blir en nödlösning med en tvärsväng in i mitten för jag fick verkligen inte stopp på henne... Fast jag tyckte ändå att lektionen gick grymt bra, och nästa gång ska det går ännu bättre för då trycker jag på knapparna redan från början!!!


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards