stallivet

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 22:43

  Klicka på bilden för att komma till tävlingen :)

www.stallekullen.blogg.se   


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 22:27

  Klicka på bilden för att komma till tävlingen :)

www.straningsdagbok.blogg.se   


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 22:21

Klicka på bilden för att komma till tävlingen :)

www.louiseoden.blogg.se          


Kram

/Caroline




Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 21:46

Sista ridlektionen och fick min underbaraste Speicin, hoppning hade vi på schemat. Han var väldigt duktig, det var hans första lektion så har var så där härligt piggelin som han kan bli :) Det var ett hinder vid B, ett vid E, och ett hinder på mitten av varje diagonal. Vi hoppade fram på ett kryss och ett räcke, han hoppade jättefint då ;D Så hoppade vi banan, vi började med hindret vid E, kom från C hållet, vände snett igenom från F och hoppade hindret på diagonalen, sen hoppade vi hindret vid B och sen hindret på andra diagonalen. Han gick helt okej då, men han tar i så in i hiiieelskojta alltså och tror tydligen att det är 1 o 30 eller nåt.. Då är han inte så lätt att följa med ska jag säga er! Men det gick hyfsat och sista hindret kom vi in riktigt bra på och vi fick ett sånt där svävmoment så att säga, mysigt ;D Jag är nöjd med Bebbe <3


Bjuder på några bilder från igår:

Fotograf: Melle

           Som vanligt då: Ponnyn = Otroligt söt, Jag = Muppvarning!! Varför ska jag alltid komma och förstöra med mina fula miner på alla bilder då ponnyn sötar sig?!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 21:28

Nu var alltså betesridningen avklarad. Jag fick min älskade underbara finaste kille och han var såååå duktigt, helt enkelt bara bäst! Seriöst, när vi knäppte upp tränsen och jag kramade honom hejdå en sista gång så var jag sååå nära att börja grina på plats. ;'( Kommer ju att åka och hälsa på honom många gånger, men det blir lixom inte samma sak. Får inte borsta honom, inte kunna stå inne hos honom i en evighet och bara prata med honom om allt och inget. Nej usch och fy vad jobbigt :(


Men iaf, själva ridturen var bara bäst förutom att himlen öppnade sig precis när vi red iväg, när vi skrittade fram inne i ridhuset så regnade det inte såååå mycket men så kom vi ut och då ba *ösregn* XD. Aja, men vi red iaf iväg då, han var väldigt skum i början, det rann ner vattnet i ansiktet på honom från träden och så när vi red i skogen, så han gick och skakade på hela huvudet upp och ner upp och ner heeeela tiden, så han stänkte massa vatten på mig ;D Plus att han gick och slog med en bakbenet hela tiden, blev lite orolig för honom ett tag för jag var rädd att han hade ont i bakbenet eller något sånt. Men sen kom vi ut på asfalten och då slutade han. Skumt. Han var så otroligt lugn och fin mestadels av vägen, tror han var den enda som verkligen inte reagerade på någonting, varken tickande elstängsel, brummande lastbilar eller kossor. Superduktig var han! Sen kom vi in i hagen och då delad gruppen på sig av någon konstig anledning. Vi i våran "grupp" hade precis tagit av sadlarna och höll på att spänna upp tränsen när ca 10 skenande och glada hästar kommer emot oss. Då hade alltså andra gruppen redan släppt??!! Så hörde vi någon som skrek "TA AV TRÄNSEN!!!!!!". Asså verkligen ett vrål, för hade våra hästar fått för sig att följa med dom andra så hade det varit typ kört eller nåt, för då hade dom garanterat tagit med sig tränsen och det hade nog varit bara lite omöjligt att fånga in dom igen. Som tur är så gick det bra, bara att Karens ryttare inte hade hunnit spänna upp tränset och Karen ville ju springa med dom andra, men an av ledarna lyckades kasta sig fram och få ta på tygeln och typ släpades efter på mage några steg innan Karen stannade, så tog dom av henne tränset och hon sprang iväg, frid och fröjd var allt då :D  

   Lånar en bild från Ida. :P


Ni kommer säkert att få se en film från när vi rider in på Brunnby gård, ni får ursäkta mig då för jag ser säkert lite muppig ut då, vi travade precis när vi red förbi kameran och jag var jätteblöt och hade asont i vänsterfoten så jag kunde varken rida lätt eller sitta ner, så det blev typ som en blandning eller nåt XD Det var ju inte så skönt att röra på sig då heller eftersom att man var så blöt :/


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 13:00

Ungefär vi den här tiden sitter jag nog på hästryggen, på vem? Vet inte när jag skriver det här! Men håll tummarna för mig att det blir Speicin... Sen får vi se hur jag ser ut när jag kommer hem, trasiga kläder och fullt med blåmärken, grus i munnen, eller glad för att jag överlevt i regn och rusk och kommit hem välbehållen utan att få tugga grus? XD


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 juni 2011 07:45

Nu åker jag förmodligen till stallet för att rida någon av hästarna till betet. Förhoppningsvis blir de Speicin men det får vi se. 


Så här kommer det nog se ut när vi släpper hästarna: XD

PAINTSKILLS!


Haha XD


Kram

/Caroline 

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards