stallivet

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Caroline Hedqvist - 3 juli 2011 21:26

En sak som jag har sett mycket på massor av olika bloggar dom senaste dagarna, det ska det här inlägget handla om för jag vill säga min åsikt!


Många säger "Varför köper du saker till en häst som inte ens är din?", "Det ska ju ridskolan stå för". Så det är alltså bara privathästarna som ska få känna på lyxen med ett mjukt fårskinnsludd bakom öronen istället för den skavande grimman, är det bara prviathästar som ska få njuta av ett extra vadderat schabrak mellan ryggen och sadeln, bara för att "hästen inte är din"?! Det är såå ute ur mina tankebanor! Visst, du går ju inte och köper ett utetäcken för 3000 till en ridskolehäst, men varför ska det blir så jäkla uppståndelse bara för att jag köper ett schabrak till min favorithäst? Varför ska det behöva vara så?! Jag fattar verkligen inte. Nej, vi människor ska ju leva varje dag som om det vore den sista, då kan ju även hästarna få ha det så iaf någon gång i veckan? 


Så, nu har  även jag fått  uttrycka min åsikt i det här ämnet, tack för mig!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 3 juli 2011 21:14

Mitt moviemaker samarbetar inte så det får bli svar på frågestunden på skriftligt vis!


  Det var i höstas någon gång, kommer inte ihåg exakt :)      Tror att jag startade den i början av november.   Hmm... Cream Cheese eller Sourcream Onion tror jag.   Haha, inte en aning ;)   JAAA!   1. Tror att jag skulle ha... Mona eller Guinness. Dom hästarna har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. ♥


2. Tvinga mig inte att välja ;)


3. Hmm... man känner sig väldigt instängd i ridhuset men i paddocken så känns allt mycket rörigare och man hör inte lika bra vad ridläraren säger... Kan inte välja ;)



   1. Jag vet inte... XD


2. Vi fotograferar olika saker, åker ibland iväg till ställen för att fota, vi lär oss olika inställningar på kameran... ;)

   1. För vi... klickar... lixom... Vi passar ihop på nåt vis :D


2. Ja, det är en till men vad jag vet så är hon nästan aldrig där...


3. Nej, det har jag inte.

   Ka göra ett separat inlägg ;)


Tack för alla frågor! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 3 juli 2011 19:53

...att jag har världens bästa och finaste kanintjej hemma.


Nu blev ni chockade va???!!


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards