stallivet

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Ridlektion 20/6 -11

Av Caroline Hedqvist - 21 juni 2011 00:05

Hade lilla Gråingen, Greysi ;) Vi skulle ha fått hoppa om jag hade fått en annan häst, de var lite tråkigt även om det var kul att rida honom ;/ Han har ju vilat ett tag eftersom att han var skada och han får inte hoppa än :( Aja, vi fick ha markarbete iaf, med bommar ca två meter in från A och C och en på mitten av ridbanan. Vi red på en "8:a" alltså en åttavolt över bommarna i trav och skritt. Han gick superfint där, dock är han så sjukt oliksidig, i ena varvet(vänster)söker han sig framåt och neråt och är superlätt att ställa och jobba med, sen i andra varvet så blir det jättejobbigt och då rusar han, jag gör verkligen allt men han bara springer ändå och då var bara mitt mål att få honom att inte rusa. Jag fick lixom överställa honom så fort jag kände att han skull rusa, då lugnade han ner sig och jag kunde ställa normalt mycket istället. Tillsut gick han helt okej i båda varven. Sen skulle vi galoppera bara på en volt över bommarna, vi skulle bara känna att hästarna rullade på i en bra galopp då. Han gick superbra då, flöt på i en bra galopp och trots att de krånglade lite med dom andra hästarna ibland så tog han det lungt och fint TILLS han blev trött. Då blev han så där dryg igen, han orkade inte arbeta och då ville han bara springa -.- Jag fick jobba rätt så bra där ett tag ;) Men jag är ändå jättenöjd med honom, han gick väldigt fint :)


PS. Har tyvärr ingen bild på Grey så det blir ingen bild i det här inlägget ;)


Kram

/Caroline

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hedqvist - 17 december 2011 23:43


Jag vet att det har tagit ett bra tag men nu har jag äntligen startat upp min nya blogg! Hoppas att ni följer med mig dit! :D   KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN! :D         ...

Av Caroline Hedqvist - 6 oktober 2011 15:20


Kom just på e kul sak(haha, jag bloggar som ni märker bara när jag kommer på nåt kul och k'nner för att skriva! ;D)att jag är visst ganska duktig på att föreslå sköthästar till folk! När Ida var skötare på Auto så funkade det ju itne så bra så hon sk...

Av Caroline Hedqvist - 23 september 2011 22:06

        Ja, jag är sjukt Jedicated. Finns inget i min värld som är Epic längre, nu är det Jepic! :D     ...

:S

Av Caroline Hedqvist - 20 september 2011 20:58


Uäck för denna sjukdom som har kommit till hamre :S Flera av ridskolehästarna är sjuka, feber... Bar det inte är kvarka, får inte vara kvarka, då dör jag :S Speicin är frisk än så länge, men just nu vågar jag knappt klappa honom för jag är så rädd at...

Av Caroline Hedqvist - 18 september 2011 10:25


Nu är jag hemma igen efter att ha tillbringat natten i stockholm... Igår var jag nämligen i Fryshuset på en konsert med VÄRLDENS BÄSTA JEDWARD! ♥ Det var bara så bra!! Började med ett förspelsband, Le Kid. Sen kom en film med Jedward upp och h...

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards