stallivet

Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Funderar

Av Caroline Hedqvist - 12 juli 2011 16:50

Sitter och funderar på om jag ska anmäla Ella till två tävlingar här om ett tag, den första är 30/7 och då är det Krok Mini och den andra 6/8 och då är det Rak mini. Om det går bra dom gångerna(om jag anmäler oss)så blir det kanske Rak Lätt NY gången efter det(väntar isåfall tills det är Rak, vill inte börja med att starta henne i Krok Lätt NY eftersom att hon inte tycker om Krok), bara för att testa och se hur det går, funkar det inte så tar jag bara ner henne till Mini igen. Är iaf helt säker på att det blir tävling 6/8 men Kroken den 30/7 är jag inte riktigt säker på. Men det är så pass långt kvar så vi hinner ju träna, och då ska ju min sele ha hunnit komma också för länge sen! Hon tycker ju mycket mer om bogselar och blir jättemycket lugnare och lättare att styra i en sån, då kanske en dubbelnolla i Kroken inte ligger så långt borta, haha ;) Eller inte... XD


Edit: GRRRRRRR!!!!!! Kollade just i almanackan, vi åker till Öland den 30/7 och kommer tillbaka 6/8, wtf alltså :(:( Hinner inte vara med på någon av tävlingarna, och efter att ha kollat på tävlingarna så är nästa tävlingen vi kan vara med på den 28/8 och då är det KROK Mini. Det är bara inte sant alltså, vill verkligen inte vänta så länge... Det är Rak Lätt NY på jättemånga tävlingar och funderar seriöst nu på att testa en Lätt NY... Jag vet att hon har kapaciteten till det och många startar ju med sina kaniner i Rak Lätt NY första tävlingen så varför inte... Aja, vi får se hur det blir med den saken...   


 

 
 
ida

ida

12 juli 2011 18:27

F'ck att ni är på öland då så du missar minitävlingarna :(
Kan ju vara skönt för henne att vänja sig mer vid tävlingsplatsen innan du börjar med lätten, då hon var ju ganska stressad på framhoppningen.
Men tränar du mycket lätt hemma och hon klarar dom hindrena så borde du ju kunna starta henne ändå, men det beror ju på hur mycket du vill vänja henne först, det är ju inte bra att få för bråttom ;P
Fast jag vet inte, svårt det där att veta :/

Sorry för lång kommentar har tråkigt XD

http://stalltokig.blog

 
ida

ida

12 juli 2011 20:31

SV: haha jo både Tussan och Ella skulle drunkna i atlas 20 XD

Jo, bara hon klarar en lättbana hemma så borde det ju gå bra :)

http://stalltokig.blog

 
Agnes

Agnes

12 juli 2011 21:43

Prova lätten! De tär bättre än inget alls! ;)

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Hedqvist - 17 december 2011 23:43


Jag vet att det har tagit ett bra tag men nu har jag äntligen startat upp min nya blogg! Hoppas att ni följer med mig dit! :D   KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT KOMMA TILL BLOGGEN! :D         ...

Av Caroline Hedqvist - 6 oktober 2011 15:20


Kom just på e kul sak(haha, jag bloggar som ni märker bara när jag kommer på nåt kul och k'nner för att skriva! ;D)att jag är visst ganska duktig på att föreslå sköthästar till folk! När Ida var skötare på Auto så funkade det ju itne så bra så hon sk...

Av Caroline Hedqvist - 23 september 2011 22:06

        Ja, jag är sjukt Jedicated. Finns inget i min värld som är Epic längre, nu är det Jepic! :D     ...

:S

Av Caroline Hedqvist - 20 september 2011 20:58


Uäck för denna sjukdom som har kommit till hamre :S Flera av ridskolehästarna är sjuka, feber... Bar det inte är kvarka, får inte vara kvarka, då dör jag :S Speicin är frisk än så länge, men just nu vågar jag knappt klappa honom för jag är så rädd at...

Av Caroline Hedqvist - 18 september 2011 10:25


Nu är jag hemma igen efter att ha tillbringat natten i stockholm... Igår var jag nämligen i Fryshuset på en konsert med VÄRLDENS BÄSTA JEDWARD! ♥ Det var bara så bra!! Började med ett förspelsband, Le Kid. Sen kom en film med Jedward upp och h...

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards