stallivet

Alla inlägg under maj 2011

Av Caroline Hedqvist - 25 maj 2011 21:09

OM jag ska köpa en begagnad lädergrimma, tycker ni då att jag ska ha en svart eller en mörkbrun? Nästan alla begagnade lädergrimmor i storlek ponny är mörkbruna... Men jag vet inte hur pass bra det skulle passa? Vad tycker ni? 


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 25 maj 2011 20:08

Mona idag igen. Gick super! Först tyckte jag bara att hon var dryg, okoncentrerad och allmänt dryg, men sen så släppte hon lite efter alla miljontals serpentinbågar! ;) Första galoppen drygade hon sig, försökte gena och när jag tryckte med skänkeln för att få ut henne på spåret så sprang hon mot skänkeln istället och lixom bara böjde på halsen och så sköt ut bogarna och genade ändå... Andra galoppen gick jättebra för då var hon lite lugnare och lyssnade bättre på skänklarna ;D Vi slutade lektionen med att dela upp oss på volterna och ställa hästarna inåt i trav. Vi skulle rida lätt då men hon lyssnade mycket bättre när man satt ner så jag frågade A-L om det var okej att jag satt ner istället och det var det ju, och då lyssnade hon jättebra, fin form och arbetade bra... Supernöjd! ;D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 24 maj 2011 22:11

Jag har ett tag nu velat ha ett sprayschampo så att det bara är att spraya på hästen och så gnugga. Men allt jag har hittat har varit så sjukt dyrt så jag hade inte precis någon lust att köpa det! Men alldeles nyss fick jag en snilleblixt! ;D Jag sprang runt som en dåre i huset och hittade tillslut en gammal sprayflaska som det har varit såpvatten i. Imorgon ska jag hälla vatten och schampo i, klart! Schampot blir ju inte dåligt eller något sådant! Helt plötsligt har man ju ett sprayschampo? ;) Smart, huh? ;D Om det funkar så ska jag kanske köpa en till sprayflaska att ha såpa och vatten i till svansen ;) Ibland, kära hjärna, så kan jag tacka dig för att jag har dig!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 24 maj 2011 21:22

Haha, känns ju som att jag redan har skrivit om allt på den här bloggen :P Ser ni, jag har sån bloggtorka att jag itne ens kan gör atd ehär inlägget längre :P


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 24 maj 2011 21:12

www.nellieberntsson.blogg.se



 

En ung tjej som bloggar med mycket uppdatering och intressanta inlägg! Hon har 2 egna tävlingsponnyer som hon kämpar med. Tycker om hennes blogg för att när hon skriver så märker man att hon verkligen är sig själv och inte försöker vara någon anna och skriva som någon annan! Titta in på bloggen, grym tycker jag!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 maj 2011 21:38

Hade lite att göra igår så hann inte blogga och kommer inte att hinna göra det idag heller... Men ni vet att jag lever iaf... 


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 21 maj 2011 22:02

Japp, jag ska försöka tvinga mamma och pappa till Citygross och ska där köpa antingen gnagpinnar eller någon rolig leksak till Ella och en ryktborste i gethår :P Eller dammborsten, vet faktiskt inte men det lutar mest åt  ryktborsten eftersom att jag redan har en fullt fungerande dammborste. Jag har ju en ryktborste också men den suger verkligen plus att den är sliten och smutsen som är på går verkligen inte att få bort... Den gör bara att Speicin blir smutsigare och det är ju inte meningen... Och nu vill jag pröva en borste i naturmaterial då dom verkar vara mycket bättre :P Får se vad det blir...


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 21 maj 2011 21:08

Japp, klockan är waaay över 18.00 och jag lever! Ha, inte the stupid gubbes face!!!! :D:D:D KÄNN PÅ DEN DU!!!!!!!


Iaf, haft en väldigt rolig dag, vi var på någon bondgård ute i Kärrbo och gjorde en massa roliga, åkte hökärra och matade får med ärtor, fick pröva på voltige på en fjording som(om någon är intresserad) brukar komma varje söndag till hamre och så tränar dom voltige där. Sen så var vi lite uppe på höskullen och ja, vi gjorde massor :P Tanken var ju att Cissi skulle rida för att kanske bli medryttare på någon av hästarna där, och jag och Ida skulle få följa med och kanske få rida vi också, men någon sån ridning blev det inte... Vi fick nöja oss med voltigen ;) Men var ändå varit väldigt kul där ;) Sen fick vi skjuts av Cissis mamma till hamre, dock var Cissi tvungen att städa hemma så hon kunde inte stanna kvar. Men jag och Ida var där och vi hann mycket idag! Eller ja, vi hann inte så MYCKET saker men vi gjorde saker noggrant :P Vi putsade och fettade in tränsen och sen så gav vi både hästarna en varsitt bad! Någonting som verkligen behövdes... Dock var det lite synd för när jag skulle in i spolspiltan med Blubb - Blubb så såg vi att någon annan var där och dom tog åååååår på sig!! Jag menar det verkligen... Så när vi kom in så hade dom ju tagit allt varmvatten så Blubb fick sig ett kallvattenbad, något som inte uppskattades... Men det behövdes så väl och eftersom att det var så pass varmt så dog han u inte precis ;) Sen så var jag tvungen att åka hem, något jag inte ville, men men... Ska till stallet imorgon igen tror jag :P


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards