stallivet

Alla inlägg under maj 2011

Av Caroline Hedqvist - 16 maj 2011 21:59

Igår så klippte vi Ellas klor för första gången :D Jag hade henne på rygg i knäet och mamma klippte ;) Tyckte att hon var jätteduktig för hon var väldigt stilla och så :D Haha, vet inte mer vad jag ska skriva om det XD


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 14 maj 2011 23:17

AHHHHHHHHH FACKHANDELSLAND AZERBAIJAN!!!!!!! FAAAAACKHANDEL!!!!!!


JAG VET VAR DOM BOR!!!!!!


KRAAAAM

/CAROLINE

Av Caroline Hedqvist - 14 maj 2011 22:27

Idag var jag i stallet, det var skötarmöte jag var på och fick veta att man absolut inte fick plocka isär tränsen när man gör rent dom, utan att fråga om lov! Fy va drygt, har man bråttom och putsa och så måste man springa och leta efter någon att fråga om man får plocka isär tränset för att kunna göra rent det ordentligt? Nej usch och fy säger jag bara. Aja, sen så mös jag med Speicin, jag har typ dammfobi när det ligger på hästen för så fort jag hittar ett ställe som dammar när jag klappar på det så är jag där med en svamp, torkar med handduken, blöter ner, torkar, borstar o borstar o borstar så jag ser nog inte riktigt klok ut eftersom att jag flyger ner i ryktlådan hela tiden för att byta borste, jag blir verkligen galen om Speicin fortfarande är smutsig när jag åker hem XD Glömde förresten, innan skötarmötet så hade jag och Cissi tråkigt så vi bestämde oss för att borsta Petite, hamres söta lilla vita shettis. Hon hade lite kissfläckar och svansen såg helt hemsk ut, så vi tog henne till spolspiltan och tvättade bort fläckarna och tvättade svansen - efter tre vändor med såpa och sköljning så såg den äntligen NÅGORLUNDA ut! Såpa funkar verkligen utmärkt på vita*host*gula*host* svansar ;) Sen stod vi ute i solen och hon fick beta och torka ;) Eller snarare så skulle vi bara stå i solen men Petite bestämde att vi ska minsann beta också :P Och ja... sen gjorde vi inte så mycket mer, skyndade oss hem och tre pers duschade och åt på cirka 40 minuter(en dusch!), i den tiden ingick också den tiden det tog att ta sig ner på stan till Filmstaden eftersom att vi skulle kolla på bio :P Sen så har jag inte gjort så mycket mer, sitter och tittar på Eurovision nu såklart, heja Eric och sverige! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 13 maj 2011 23:01

Älskade ponny, förstår inte hur du kan vara så underbar ♥


Now that you´re here with me

We got a world of our own

How can it be that we

Waited so long though we knew we belonged

I always felt I´d found somone

And i do believe that you´re the one ♥♥♥



 

 

Kram

/Caroline


Av Caroline Hedqvist - 13 maj 2011 22:55

Fråga inte! ;) 


Här har du länken till Cissis blogg!


www.hunddagboken.bloggplatsen.se                                                                                           

Ja, ni kan ju knappast stänka vatten på varandra genom bloggar XD


Kram

/Caroline




Av Caroline Hedqvist - 12 maj 2011 21:51

Tyckte att Eric Saade var grym ikväll, seriöst det bästa uppträdandet han någonsin gjort enligt mig! Men tydligen är det bara jag som tycker det för på aftonbladet så står det att det var "rekordet i uselhet" och att majoriteten tror att han aldrig tar sig till final! Och om han inte sjunger bra så är han ju faktiskt inte sååå ful så han borde kanske kunna få lite röster på det också...(A) XD


Heja Eric, visa att Sverige är BÄST nu!!!                                     En bild på Eric Saade och Andreas Johnson när dom roar sig lite! ;P


Kram

/Caroline








Av Caroline Hedqvist - 12 maj 2011 16:58

I tisdags gick Blubb-Blubb hoppspecialen som håller på i en timme. Dom hoppade nya terännghindrena och efter lektionen så var det tydligen bara väntat att jag sulle ta hand om hästen för hon som hade ridit gav mig tyglarna och sen så stack hon. Jahaa... Så där stod jag med en dyblöt trött ponny, som jag var tvungen att ta hand om(inte för att jag tyckte att det var så jobbigt, det är ju Speic vi pratar om här!) Det ångade av honom när jag tog av sadeln och man såg vart den hade legat så jag bestämde mig för att duscha honom istället för att bara svampa av honom. Han har alltid haft lite hö att tugga på inne i spolspiltan för att stå lugnt, annars kliver han bara runt och då får han panik när han går över gallret och slår i väggen så det dundrar. Men jag körde utan hö den här gången och som väntat så klev han runt och så trampade han på gallret, fick panik och kastade sig framåt. Sen stod han där och och så livrädd ut :( Så jag gick fram till hans huvud och pratade lite med honom, kliade honom bakom örat vilket han älskar och klappade honom och då lugnade han ner sig :') Det är så skönt att han känner att han kan lita på mig nu och att han vet att han kan vara lugn när jag är där :P Älskade ponny!!!


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards