stallivet

Alla inlägg under maj 2011

Av Caroline Hedqvist - 20 maj 2011 22:17

Har några saker som jag ska köpa och sjävklart då NÄR JAG HAR PENGAR! Sen har jag ju saker som jag(förmodligen) kommer köpa i framtiden när jag har mer pengar. Det är typ lädergrimman och nosludd :P Tror att en lädergrimma skulle kunna vara bra i spolspiltan och så, när jag spolar  eller tvättar Speicin så blir grimman ofta blöt, men en lädergrimma kan man ju bara torka av.. En tanke bara, någon som har erfarenht av detta eller?


Aja, sakerna jag vill köpa just nu är:

Har hört mycket bra om detta läderbalsam och har själv testat det och tycker det är super, det är ju väldigt billigt också!

Sånt här schampo vill jag pröva. Det schampot jag har nu köpte jag för 30 spänn på Citygross och man kan inte vänta sig så mycket för det priset gissar jag. Speicin blir ren på ytan, men om man gräver i pälsen så ligger det massor av smuts kvar längst ner precis vid huden. Det här verkar vara väldigt bra och håller hästen ren längre!   


Läderbalsamet ligger högst upp på inköpslistan just nu tror jag iaf.


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 20 maj 2011 13:10

 http://stallviggeby.blogg.se/2011/may/tavla-om-ett-par-jw-ridbyxor.html#comment                                                                                       

Kram

/Caroline



Av Caroline Hedqvist - 19 maj 2011 20:27

Hahah, nu sitter jag här och är sjukt baksugen :P Blir det ganska lätt så nu ska jag nog ta och baka någonting lätt, funderar på kladdkakemuffins, mumma! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 19 maj 2011 19:50

Sorry för noll bloggning igår men internet var lite knäppt så man hade internet ungefär mellan 10 och 30 sekunder, och sen försvann det några minuter och så höll det på sådär :P Försök med de ni, skriv ett "välformulerat" inlägg på cirka 20 sekunder, svårt xD Aja nu är jag här och ska berätta lite om gårdagens ridpass. 


Hade Polly och det var hoppning, gick sjukt bra jämfort med förra veckan då hon skulle titta på allt och alla som fanns utanför paddocken. Men den här veckan var det först hoppträning eller något och sen pay and jump i paddocken så vi fick vara i ridhuset. Hon var superlugn faktiskt, ovanligt lugn vilket var bra för hon var lixom framåt och gick fram för skänkeln och så men inte så att hon rusar iväg vid minsta snuddning vid skänklarna. Hoppningen gick super, det var bara jag som klantade lite för hon kom alldeles konstigt in på ett räcke och jag tänkte att nu tar vi ett galoppsprång till och så hoppar vi sen men jag och hästen tänkte inte samma sak. Hon skuttade waaaay to långt innan och jag var inte med så jag hamnade efter, tappade stigbyglarna och ja... Det gick bra först utan stigbyglar men jag fick inte tag på dom så jag bromsade henne för att lättare få på dom igen, och då tog hon min förhållning som en sväng men även lite som en bromsning så hon svängde och bromsade på samma gång och jag fick klänga mig fast... Om jag kommer i obalans utan stigbyglar så har jag som vana att dra upp benen och då får jag ju bara svårare att sitta kvar så det måste jag träna bort. Aja, jag satt kvar iaf och så fortsatte vi banan, MED stigbyglar och UTAN missförstånd dne här gången! Sista två hindrena kändes super och hon kom perfekt in i bra tempo. Superlektion tycker jag, sjukt nöjd!


Kram

/Caroline


Av Caroline Hedqvist - 17 maj 2011 21:44

Gaaaah, varför ska allting handla om PENGAR??! Såååå irriterande känns det ibland när man jätteofta säger "När jag få pengar ska jag...." osv -.-' Tänk om allting vore gratis? Det skulle ju vara jättskötn för "oss" men för dom som gör sakerna är det ju inte så kul så ja vet ju självklart att det inte skulle funka men tänk vad skönt det skulle vara! Drömma är ju iaf gratis...

   Saker jag vill ha just nu, som kostar MASSOR av pengar:


Brunt Hansbo Schabrak med rosa och vit kant Ca 200:- (beror på vart man köper det)(inte så mycket för ett schabrak men jag tycker att 200 kr är ganska mycket pengar)

Bildkälla




Svart Lädergrimma, Helt olika pris beroende på kvalité, märke mm

Bildkälla



Sen lite saker till men det är det här som skapar störst sug just nu när jag tittar på bilder :D Ska inte säga att jag förmodligen aldrig kommer att köpa dessa saker för om jag säger så så blir suget konstigt nog bara ännu större :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 17 maj 2011 21:34

Asså ärligt, jag älskar bara den här låten, får en speciell känsla när jag hör den som jag inte kan beskriva.


 

Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 17 maj 2011 21:30


Ja, idag hade vi typ orienteringsdag så vi var på rocklunda ganska länge :P Det här går ju bra, vi har redan hittat ganska många kontroller tänkte vi. Så bestämmer vi oss för att nu är det nog bäst att vi börjar gå tillbaka, så vi kommer i tid. Så då börjar vi gå, på något som vi tror är en väg som är rätt. Vi går och går men kommer adrig fram till orienteringsstugan. Vi ringer vår lärare och ser om hon kan försöka guida oss tillbaka men vi lyckas inte så bra... Det slutade med att läraren sa "Äh, stanna där ni är, så kommer vi och letar efter er med bilen!". Fy vad pinsamt, det var bara vi som gick vilse XD Piiiinigt... Men vi hade ganska kul där vi stod där vid våran lilla sten... Jag muppade ju massor som vanligt och låtsades att jag hade panik och stod och kramade ett träd.... Sen fick jag tråkigt och sprang runt på fotbollsplanen vi var på och sa att jag var en fiskmås och sen kom lärarna XD


IG varning i orientering är det här, fy farao vad grymma vi är va XD


   Här var stenen vi satt på och trädet jag kramade(det var riktigt stickigt!!)våran lägerplats typ då ;) Vi höll precis på att bygga upp vårat tält när lärarna kom ;)


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 17 maj 2011 20:58

www.ponnysanning.blogspot.com                                                    En skvallerblogg som får veta det mesta som händer runt på olika hästbloggar ;) H*n berättar inga elaka eller taskiga saker utan bara sånt där roligt som alla ändå skulle ha märkt förr eller senare och man kan självklart säga till om man inte vill att ens lilla roliga "misstag" ska vara med. Stor tummen upp till denna blogg, grymt rolig läsning ;D


Kram

/Caroline



Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards