stallivet

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Caroline Hedqvist - 15 augusti 2011 00:26

Är det bara jag som har tänkt på att vi småbloggare alltid kommer i skymundan? Okej, det där lät lite konstigt, det är ju såklart att dom stora bloggarna är i fokus med tanke på att ja, dom är ju stora lixom, haha, det där lät lite knäppt! XD Men ta bloggtävlingar t ex. Jag tänker inte på såna här utlottningar av schabrak och träns hit och dit, utan mer såna här "Lägg in en kommentar här så kollar jag din blogg, så väljer jag ut dom två jag tycker verkar bäst". Ja så man skickar ju in sin kommentar, och skriver "Kolla gärna min blogg" Jag älskar din blogg, den är bäst!" och fjäskar lite lagom... Man sitter där och hoppas och hoppas, med sina 28 läsare per dag. Så kommer "Vinnarna" upp. Man kollar in på länkarna där dom bara skrivit "Vinnare 1" "Vinnare 2" osv och så en länk, för att man ska vara tvungen att klicka för o få veta vem det är. Man tittar in och ser bloggar, väldesignade bloggar. Folk som kanske betalat flera hundra för att få designen fixad och inlagd. Statistiken ligger på topp med kanske 500 läsare per dag. Likadant på varenda länk. Storbloggare, jaha, precis som man väntat sig då, varför skulle någon välja min lilla blogg? Jag tror ju knappast att alla dessa bloggare som gör såhär(har sett en hel del)enbart tycker om bloggar med flera hundra läsare per dag? Skulle inte dessa bloggare kunna göra det lite rättvist också, och ta några småbloggare, så får vi småbloggare också känna känslan av en lite större bloggare som säger "Åh vad jag älskar din blogg". Få höra det bara en gång lixom, jag vet inte vad ni tycker men jag skulle bl överlycklig om jag kunde få en sån kommentar, helt ärligt. Man behöver ju inte heller skriva "Här får bara småbloggare vara med!". Också helt min åsikt men jag skulle inte bli speciellt lockad av att vara med. Det låter så taskigt på något vis att vi småbloggare skulle behöva få en helt egen tävling för vi har ju inte en chans mot dom större bloggarna...


Det perfekta vore ju såklart om man lottade! Då har precis alla lika stor chans! Eller kanske skrev "Kommentar 7, 15 och 20 till det hör inlägget får en länk" eller något sådant. 


Jag tror nog att det finns någon lite större bloggare som faktiskt tycker att min blogg är helt okej. Men det är ju vi som kommenterar deras bloggare och inte tvärtom, så är det bara.


Skulle vilja ha en sån kommentar. Av någon som går in på min blogg och kommenterar helt frivilligt. Inte att jag kommenterat nåt inlägg där man får en kommentar tillbaka om man skriver en kommentar.


"Jag älskar din blogg"

För mig är detta Dröm och Glöm alltså!


Usch vilket flummigt inlägg, är nog lite för trött för detta och säger förmodligen en sak i en del av inlägget för att i nästa säga emot mig själv totalt. Men jag tror ni förstår min poäng.


 

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards