stallivet

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Caroline Hedqvist - 15 april 2011 22:04

Imorgon drar jag till stallet och jobbar lite XD Så uppdateringen kommer att suga på förmiddagen, antagligen på eftermiddagen också... Men imorgon kväll så kommer jag tillbaka :D Inte för att jag tror att någon saknar mig...


Nu blir planerna en dusch, läsa lite i min nya bok, och sen sova ;) Fy vad skönt det låter alltså! Nattinatti!!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 april 2011 21:38

Idag sydde jag nosludd + nackludd till Speicin i syslöjden :D Det blev liiiiite kort men han blev supersöt i det :D Bilder från det kommer också när jag fått dom från Cissi *host*...!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 april 2011 21:13

Idag drog jag och Cissi till stallet runt 4 :D Planen var mys med pownin, putsning av utrustning, kolla lite på lektioner och så pröva nosludd... Men! När vi kom dit s¨fick vi höra av en tjej att vattnet var avstängt, för att dom jobbade precis bredvid hästarnas hage med nån vattenledning eller nåt sånt, dom grävde iaf djuuupt! Jaha, då får vi väl rykta en stund tills vattnet kommer tillbaka då, tänkte vi! Så kommer vi till stallet och Blubb-blubb ser ut som om någon hällt lera på honom -.-' Jahopp, spolspilta tänker vi... Jaaaa, just det, inget vatten -.-' Och jag tyckte så synd om Speicin, så fort jag gick in och rörde vid hans vattenkopp så var han frammer och tittade och det fanns något vatten i den, om jag hade hällt i något i den, stackarn var jättetörstig :( Den enda som hade vatten var Nisse, hans vattenkopp drällde nästan över... Så jag *host* snodde lite vatten från honom i en hink och det bälgade Blubb-blubb i sig på bara några sekunder... :/ Jag gillar inte att borsta Blubb-blubb när han är sådär lerig för det blir bara till damm när jag borstar och det gräver ner sig i pälsen och då tar inte ens slangen bort det. Så istället så tog jag lite mer vatten *host* från Nisse i en hink och pysslade om sadeln lite:


-Drog bort smutsen(syntetsadel)med en fuktig svamp

-Borstade schabraket+padden

-Putsade stiglädrena

-Borstade sadelgjorden

-Rensade stigbyglarna från alla smuts, dock är dom rostiga så dom är apfula ändå :(


Det blev alltså varken borstning eller spolning idag, vattnet sattes inte på förrän typ kl 8 och tro det eller ej, man behöver vatten till det mesta inom "hästeriet" XD


Ps. bilder från idag kommer när jag fått som från Cissi XD


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards