stallivet

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Caroline Hedqvist - 23 april 2011 22:46

Kom till stallet runt 3 idag för lite mys med powni :D Kan bara säga att vid en första blick så såg han ut som om han var en skäck XD Hela rumpan var fläckig och efter att ha tokryktat i typ 40 minutwe - 1 timme så såg han precis likadan ut som när jag började... :( Sen hade han en skum smutsfläck lika stor som en femkrona precis på manken?? XD Så jag schamponerade in den där lilla fläcken + lite av rumpan, gjorde det i spiltan. Sen fick han stå med täcke en stund men jag tyckte att han lika gärna kunde få vara ute i solen och torka så jag band upp honom vid stocken och då blev han torr typ direkt, skönt att slippa vänta :D Sen ryktade jag ordentligt och jag tycker det är coolt att ponnyn inte dammar när jag är klar :D Sen spolade jag benen i spolspiltan, det satt stora lerbitar så att säga som jag inte fick bort med borsten, tog tag i dom med fingrarna och drog allt jag orkade men dom satt som berget, hur??? Flätade ner manen också, pownin gillar inte det för man tivngar ju lixom öve manen på "fel" sida, det är ungefär som att jag skulle lägga lite hår på fel sida, det är ju inte skönt... Så han avskyr det verkligen och lixom stod där och skakade på sig om och om igen ändå tills jag blötte ner flätorna, då låg dom säker lite "stadigare" på rätt sida. Totalt så stod jag och mös med powni i cirka 4 timmar :O Han var som tur var på rejält myshumör och ville ha gos och mys och pussar hela tiden :* Han höll typ på att somna på min axel, naaaw :* :* ♥ Mysdag i stallet, har planer på att åak dit imorrn också, vi får se hur det blir :P


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 23 april 2011 21:58

GLAD PÅSK!! :D

   Ignorera den lilla texten, det såg helpuckat ut när jag klippte bort den och jag gjorde den här bilden till Ifokus XD                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Kram

/Caroline                  

























Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards