stallivet

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Caroline Hedqvist - 27 april 2011 22:16

HAHAHAHAHA GARVAR IHJÄL MIG!!!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 april 2011 22:01

 


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 april 2011 21:46





  Också en blogg jag gillar väldigt väldigt mycket! Välskriven blogg med för det mesta mycket uppdatering och intressanta inlägg :) 


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 april 2011 21:03

Dressyr på Mona :) Alltså gash vad bra det gick... Helt sjukt!!! Vi hade lite tempoväxlingar och fortsatte lite på ställningen. Hon var sjukt piggelinponny eftersom att det var första lektionen... Haha, hon blev typ helt crazy i ökningarna när Drutten gick för långsamt XD Men tillslut insåg hon att man får hålla tempot liiiite efter den som är framför :P Minskningarna blev också jättebra, snacka om energi... Fattar inte hur hon och dom andra hästarna orkar XD Bättre kondis än jag antar jag...  Haha, sen är dom ju hästar också XD Sen galopperade vi, hon jobbade verkligen jättebra vissa stunder men andra var lite sämre... Då tyckte hon att det var sjukt jobbigt och så sprang hon bara på lixom, ifrån arbetet...Men det var inte många gånger det hände! Sen la vi upp stigbyglarna framför sadeln och gick in på volterna. Så ställde vi hästarna i skritt och trav i båda varven och då bara släppte hon lixom! Hon gick ner på tygeln och arbetade i en jättebra form, fy farao vad skön hon blev att sitta på då alltså... Inget krångel i munnen eller vingel fram och tillbaka, stadigt fint steg i trav och skritt. Och äntligen så behövde inte innerskänkeln dö av hårt arbete för att trycka ut henne på spåret, hon var jättekänslig och mjuk i sidorna och minsta snuddning räckte, skönt för mina stackars ben som nästan fått kämpa ihjäl sig innan... Vi fick ingen kritik alls men massor av beröm... Tydligen så har hennes sadel väldigt mycket bakvikt så dom flesta som rider henne hamnar i stolsits men hon tyckte att jag satt så fint så jag gjorde inte det, jag sa att jag kände ingenting med någon bakvikt XD Min sits kände faktiskt super idag, men måste måste måste måååååste komma ihåg, tummarna upp!!! Glömmer jämt och detta måste tränas bort, jag är lixom så van att vinkla tummarna inåt bara för att jag alltid gjort så och innan vi fick A-L så sa ingen någonting åt mig så jag har lixom alltid trott att det är rätt... Men A-L är på mig hela tiden med det där, precis en sådan lärare behöver jag. För mig funar det lixom inte att blir tillsagd en gång och sen bryr sig inte läraren mer, då glömmer jag direkt... Nån måste lixom va på mig hela tiden XD Men iaf, sjukt bra ridpass, tror det bäsa hittills på Mona... Mona var nog också ganska nöjd med tanke på alla klappar och *host* godis hon fick efter lektionen ;)


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards