stallivet

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Caroline Hedqvist - 6 mars 2011 21:50

118 8 hundar, superbillig kennelupplysning, via telefon, och sms

118 8 hundar, fråga oss för vi kan hund, via telefon, och sms!!!!!


Någonting för er hundägare där ute? :)


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 6 mars 2011 21:09

Vet att jag har missat några dagens smiley och "Dagar" så att säga men jag orkar bara inte ta igen ddet nu, gör det typ imorgon :P¨


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 6 mars 2011 21:01

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Stallfia! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 6 mars 2011 21:00

Fullständiga namn: Livonjis

Smeknamn: Nisse

Kön: 7

Ålder: Vet faktiskt inte :O

Färg: Suger på hästfärger, är han fux eller säger man brun tills hans färg?

Tecken: Stjärn

Berätta en sak om hästen: Gillar att hoppa stort XD Det enda jag kunde komma på :)

  

Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 6 mars 2011 20:59


Idag var det ju stallfia igen, allting gick bra bortsett från lite bett och träns problem :) 

Hade dressyr på Lilly sen:) Ponnyn var trög idag så jag fick faktiskt ha spö på henne idag, antar att det är fällningsperioden :P Vi värmde upp som vanligt med skritt och trav och galopp. Sen fick vi gå in C volten och träna böjning och ställning. Vi skulle ställ både inåt och utåt och mellan bytena se till att hästen var rakställd :P När vi ställde hästarna så skulle vi med hjälp av skänklarna trycka hästarna in på en mindre volt och så ut igen, medans hästen fortfarande var ställd. Vi gjorde det i skritt och trav nedsittning och det gick faktiskt ganska bra när hon kom igång lite och trampade på en stund själv utan att jag behöve driva jämtjämt, som A-L säger, som en sparkcykel, man ska kunna sparka igång dom och så sa dom kunna rulla själva en stund XD Nöjd med lektionen :)


Sen putsade vi hästarnas träns för att kunna ta ut dom och fotografera dom lite i träns :) Vi fick jättefin bilder och ni ska få se dom så snart jag har fått dom av min kompis :) Dock så var Speicin lite löjlig på vägen tillbaka till stallet, han taktade och småtravade på snedden och gick och kastade med huvudet och helt plötsligt så gjorde han ett sånt där pipgnägg XD Kom på ett nytt namn, Löjlponny :) Passar honom, ortroligt löjlig(men otroligt söt)i vissa stunder(otroligt söt i alla stunder!) :P Sen kom jag hem och fick veta att svaret från rabb-it äntligen har kommit, kan dagen blir mycket bättre?


Kram

/Caroline


Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards