stallivet

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Caroline Hedqvist - 20 mars 2011 22:01

PHOTOSHOP IN MY ♥


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 20 mars 2011 21:00

Ni vet ju redan i princip allt men jag tar det väl igen XD


Jag är en tjej av årsmodell 98 som älskar hästar, skytte, djur, fotografering och mycket mer :D Jag är sprallig och glad för det mesta :D Jag bor i en villa i västerås tillsammans med min familj, då det finns fyra personer och 4 djur, dvärghamstrar för hela slanten ;) Vill plugga tills veterinär när jag blir stor ;) Ja...inte bra på att berätta om mig själv :P

 

För inte alls länge sen så hade jag något som verkade vara en helt vanlig stallfia. "Du ska ha Speicin" sa ridläraren till mig när vi skulle rida. Allt han var för mig då var den där hästen som varit så stissig och kastat av min kompis. Men jag red honom ändå, och det kommer jag aldrig att ångra! Jag red honom jättemycket efter det och när jag fick veta mer om att vara hästskötare så tvivlade jag aldrig, jag gick på skötarmötet och helt plötsligt var jag skötare på världens bästa ponny!!


Speicin är en C-ponny valack, Importerad från Irland, 7 år gammal och helt enkelt bäst, så är det bara! Världens mysigaste, busigaste, roligast och tokigaste ponny som har en väldigt framåt personlighet och som inte tvekar att säga vad han tycker, bestämda åsikter är hans grej! Han har alltid massa tokigheter för sig när jag borstar och pysslar med honom, det som är mest poppis är att slicka mig i ansiktet och fästa hötestar över sina egna öron. Superduktig på dressyr om man bara får honom att tycka att det är roligt, och älskar verkligen att hoppa, så fort det står ett hinder på ridbanan så blir han helt galen och vill bara dit :D Jag längtar efter att få lära känna honom ännu mer!!!

  Speicin <3


Kram

/Caroline

:)

Av Caroline Hedqvist - 20 mars 2011 20:44

Skyttetävlingen gick super för mig idag, 250/250 och 264,6 i decimaler tror jag det var :D När jag kom hem så vilade jag en stund(gick ju lixom upp åtta halv nio XD)och sen så fick jag ett sånt enormt sug att åka till stallet och såna saker ska man inte leka med, det är lika bra att lyssna på den :D Så jag satte mig på cykeln och drog till stallet, äntligen kan man cykla, vad sköööönt! Slippa vara beroende av att mamma och pappa ska skjutsa, bara åka till stallet när man vill :D:D:D :) :) Borstade så mycket jag hann på bebis, men han var så skitig(lerfläckar vet ni!)och jag behövde lite vatten, men spolspiltan var upptagen exakt hela tiden och precis när jag fick komma in där så kom nån och skulle rida honom, lyckat XD Sen så gick han en lektion, fick komma in i spiltan i ungefär 15 minuter och sen kom nästa som skulle göra i ordning, fail XD Sen fick jag lite veterinärteori(Grey hade skadat sig)och rensade min ryktlåda igen, sen drog jag hem ;) Kul dag i stallet med superfint väder :D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards