stallivet

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Caroline Hedqvist - 5 januari 2011 21:52

Putsade Speicins träns idag, tog bilder, vill ni se före efter på sidostycket? Ingen kan svara ändå så jag visar!   

Före:

   Efter: 

   Ja, inte så jättetydliga bilder men ni ser ju!   


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 5 januari 2011 21:20

Idag hade jag Lilly på ridlektionen! :D Det var dressyr och vi var otroligt nog bara 6 STYCKEN! Yey, mycket plats! :) Vi började med att skritta och trava som uppvärmning. I skritten så fick vi släppa stigbyglarna och känna att vi "sitter mitt i sadeln" och sträcka på benen. ;) Sen fick vi trava några varv och öka och minska traven MASSOR! :D Sen skulle vi göra en övning där vi skulle vända rätt upp vid A och vis C så skulle vi gå varannan gång till höger och varannan gång till vänster. När vi gick till höger så skulle vi mellan M och F(mellan H och K i andra varvet)galoppera. Där fick hon jättefin galopp men den höll tyvärr inte hela vägen varje gång... :/ På andra sidan, vid E så skulle vi sakta av till skritt, skritta några steg och så komma fram i trav igen. I början ville hon galoppera på den långsidan också men hon lugnade ner sig i slutet och avsaktningarna blev superbra! :D Sen så bytte vi alltså plats på sakerna. ;) Vi fick sitta ner hela tiden på övningen om vi ville och det gjorde jag, bara att när hon stressade upp sig så mycket och ville galoppera på "fel" långsida för att jag satt ner så red jag lätt en stund och satte mig sen ner igen. ^^ Jag höll på att krocka i Guinness idag också, han var jätteolydig idag och sprang ivägen hela tiden! ^^Samtidigt som det så hände en liten snubblingolycka så vi tog det lite lungt efter det och travade bara lite grann och sen så saktade vi av och skrittade av dom. Jag fick SUPERBRA kritik, och massa beröm, hade ärligt talat väntat mig att jag skulle få mycket mer "dålig" kritik än vad jag fick! Tror att det enda negativa hon sa var att jag skulle försöka gunga lite mer med höfterna i galoppen, annars sa hon bara bra saker dom att jag satt jättefint och att vi passade bra ihop och att jag red henne jättebra! :D Om möjligt så steg mitt självförtroende ännu mer! :D:D XD Jag är löjligt nöjd med lektionen och med Lilly!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 5 januari 2011 20:16

Åkte till stallet runt två idag , fick min häst(Lilly)och sen gick jag och ryktade Speicin ganska länge. Han hade antagligen rullat sig i snön utomhus och blivit alldeles ren, för han var inte särskilt dammig som han brukar! XD Rulla på, Speicin!   Sen så putsade vi träns och gick och åt, för att sen i princip inte göra någonting fram till ridlektionen! XD


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 5 januari 2011 17:30

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Det var ridning....!


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards