stallivet

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Caroline Hedqvist - 19 januari 2011 21:19

Ni som märkt att jag ibland använder sån här smilys: :) :D :P och ibland såna här:      , kanske undrar varför? Okej, det kanske ni inte gör men jag berättar ändå XD Det beror helt på vilket humör jag är på! om jag är trött eller stressad så använder jag oftast såna här: :) men om jag är pigg och glad och inte har bråttom någon stans så använder jag såna här:   Förstår ni?


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 19 januari 2011 21:15

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Ridning!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 19 januari 2011 21:14

Jag är så sugen på choklad just nu! Varm choklad, mjölkchoklad, chokladtårta, vad som helst!


CHOKLAD!!!!!!


En sån här vill jag ha på mitt rum!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 19 januari 2011 21:13

Idag hade jag Lilly igen :) Det var sitsträning, A-L sa att det är första steget i våran "Köra på" plan. Vi började med att skritta fram och då skulle vi släppa stigbyglarna. Vi skulle träna på att sitta mitt i sadeln, och den stora muskeln som sitter i baksidan av låret, den skulle "ligga" bakåt och insidan av låret skulle var mot sadeln. Jag kände ingen skillnad alls så antagligen satt jag typ så redan från början eller nåt. Sen skulle vi göra en liten uppmjukningsövning där vi skulle ta ena benet, ta det rätt ut från sadeln, ända uppifrån höften, sedan me rakt ben ta det långt bak till rumpan på hästen, lägga det emot hästen och sen dra fram det medan det fortfarande låg tätt mot hästen. Först fattade jag inget(XD)men när A-L demonstrerat så gick det jättebra :) Lilly gjorde det ju lättare för mig också, eftersom att hon snällt lunkade på runt spåret så att jag slapp hålla på att styra och driva osv :D Sen så travade vi lite, vi skulle fortsätta tänka på våran sits när vi travade. Jag fick massor av beröm hela tiden om att jag satt jättebra! ;) Sen skulle vi SOM VANLIGT galoppera mellan C och A! Gud vad jag börjar tröttna på det! Men jag frågade iofs i slutet och hon sa att det var för att det var sitsträning, och att hon tänkt att vi skulle börja galoppera runt spåret och så snart igen. :P Galoppen gick jättebra och hon var superduktig! hon fick jätteskön galopp och galopperade hela vägen utom när Kompis bestämde sig för att inte göra det :P Hoppas att ni fattade det där XD Sen så fick vi återigen lägga stigbyglarna framför sadeln, och sedan dela upp oss lika på A och C volten. Vi travade runt och satt ner såklart XD Det gick jättebra den här gången, jag börjar blir riktigt bra på det där, jag är riktigt glad över det :D Sen så skrittade vi av och lektionen var slut ;) Då kom bombnedslaget: A-L sa: Jag har inget negativt att säga. JAG HÖLL PÅ ATT TRILLA AV HÄSTEN!!! XDXD Hon sa att jag satt jättejättebra både i skritt, trav och galopp, med eller utan stigbyglar(har inte galopperat utan stigbyglar)och jag blev ju jätteglad! :D Såååå nöjd med lektionen och ännu mer nöjd med Lilly!!!! :D:D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards