stallivet

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Caroline Hedqvist - 15 januari 2011 22:08

Ida och jag har en väldigt interessant konversation:

Ida: Kanske :P Hihi Man hör fåglarna i bakgrunden i varefall XD Hihi

Jag: Aa Hihi *kvitterikvitt* *fniss*

Ida: Hihi

Ida: Vad gott kaninernas mat ser ut på den bilden jag tog! XD Haha 

   Vad fint vi skriver va? XD


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 januari 2011 21:51

Dessa klipp är så otroliga och visar verkligen hur starkt bandet mellan häst och människa kan bli! Jag tycker att filmerna är "underbara" om man ska säga så och jag önskar att Speicin skulle lite på mig så där mycket nån gång i framtiden! 

Ajdå... det ena klippet funkade inte... synd, det var ju det bästa, men ni får väl nöja er med det här!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 januari 2011 21:42

Idag så var jag på skötarmöte på bästa Hamre! <3 :) Vi gick igenom hur man ledde hästen på ett säkert sätt på ridskolan först och främst, och sen hur man visar upp hästen för domare och veterinär. :) Först så skulle vi gå lite runt spåret med hästarna och träna på att gå i höjd med hästen bog och hur man vänder på rätt sätt och blablabla osv... :) Hade bästa Speicin och han var väldigt duktigt tyckte jag XD Det gick inte super i början men för då gick han bara och böjde in nacken i stället för att stanna men jag lärde mig ett knep och kunde tillslut förhindra det och då gick det super. ;) Sen skulle vi få springa lite med hästarna och visa upp dom för A-L som spelade domare/veterinär. XD Egentligen så skulle vi ha kört med bara Petite, Tiny och Günther eftersom att dom är snällast. Men jag ville så gärna pröva med Speicin trots att han kan vara en riktig bråkstake och inte vilja stanna, så A-L sa att jag fick pröva om jag ville. :D Han var SUPERDUKTIG och gjorde precis som jag ville! :) Här får ni den lilla filmen som Ida filmade, Tack! <3 :)

 Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 januari 2011 21:30

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

  Den här! Skötarmötet var jättekul! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 januari 2011 13:10

Kollade på Idas blogg och började asgarva när jag såg det här inlägget XD ÄLSKAR det och har läst det typ femtioelva gånger nu, såååååå skönt skrivet!! Tummen upp till dig Ida XD XD


http://stalltokig.bloggplatsen.se/2011/01/14/4366979-fredagsmys-d/


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards