stallivet

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Caroline Hedqvist - 2 februari 2011 21:42

Varning för sötchock!!! :O:O :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 2 februari 2011 21:15

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Ridning :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 2 februari 2011 20:25

Jaaaa, beeeeeeebis!!!! :D Gissa om jag blev glad när jag såg att det stod Speicin bredvid mitt namn :) Det var alltså hoppning idag, och vi var 8 st ;) Vi började med att skritta fram som vanligt. Sen så travade vi ganska länge för att komma igång innan vi travade över bommarna på långsidan. ;) Vi travade över bommarna 3-4 gånger i båda varven :P Han var jätteduktig och trampade på över bommarna utan att krångla, så mysig och mjuk var han då :') Och sen så fick vi ÅTERIGEN galoppera från C till A, börjar verkligen blir tråkigt nu men antar att det skulle ha tagit lite väl långt tid med galopp runt spåret eftersom att vi skulle hoppa. Vi gjorde det dock bara i höger varv så tyckte att det blev lite lite galopp också... Men Speicin var iaf jätteduktig och fattade galopp så mjukt och fint, vi fivk beröm om fina galoppfattningar och lugna och fina galopper :D Stolt över bebisen :) Sen så var det dags att hoppa! Vi fick ställa upp på medellinjen och blir uppdelade i 4 grupper, 2 i varje. Jag var i sista gruppen, drygt att vänta -.- Men nån måste ju XD Sen så fick vi först hoppa ett kryss på runt 30 centimeter med 5 travbommar innan. Vi var tvugna att komma i trav, det är lite tråkigt för det blir inget glid i hoppet om man travar... :P Men det gick iaf jättebra, han tycker ju om att hoppa så farten var inget problem. Det är så roligt att hoppa på honom för han skuttar ju lixom fast det är så lågt(det är inte alls många som gör det)så dte blir ju som att hoppa lite högre ändå :) Sen så fick vi hoppa 2 hinder på rad, gick lika bra där, vi fick jättemycket beröm :D:D Sen så fick vi hoppa alla 3 hinder, och där gick han nog allra bäst, han hoppade så mjukt och fint, så mysig är han verkligen :D Sen så var det avskrittning ;) Vi fick nog inget negativt sagt idag, jag och Speicin! :D A-L tyckte att han skulle trava mycket snabbare än vad jag tyckte dock XD Men det gäller att lyssna på ridläraren, så jag travade fortare XD JAG ÄR SÅÅÅÅ NÖJD MED LEKTIONEN! :D Det gick verkligen JÄTTEBRA, Speicin var så duktig och jag vill verkligen ha honom igen nästa gång :D:D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards