stallivet

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Caroline Hedqvist - 16 februari 2011 21:18

Fullständiga namn: Lilly

Smeknamn: Lilly

Kön: Sto

Ålder: 10

Färg: Flugskimmel(?)

Tecken: - 

Berätta en sak om hästen: Haha, kommer inte på något :D

  
Kram
/Caroline
Av Caroline Hedqvist - 16 februari 2011 21:00

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! :D Ridning!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 16 februari 2011 20:59

Ska skriva lite kort då jag snart ska göra lite skolarbete(jag vet jag vet, IGEN!)


Idag hade jag dressyr på lilla Monis! :D Vi var bara 6 stycken :D

Vi började med att värma upp med skritt och trav som vanligt ;) 

Sen så galopperade vi från A-C och sen på hela fyrkanten ;)

Där gick hon superbra, hon var så mysig och hon var så lätt att sitta ner i traven på! :O Jag som brukar ha lite problem med det på vissa hästar, men på henne var det jättelätt ;) Det är så himla kul att vi äntligen ska få börja galoppera runt hela fyrkanten, det är så roligt! :D 

Sen så skulle vi träna på skänkelvikningar! ;) Det var jätteroligt och det gick superbra också! Hon kan vara lite slingrig och inte vilja lyssna på bromsen och det gjorde hon inte i början, men sen lyssnade hon mer och då gick det så bra att det inte är klokt! Hon tvärade med benen i kors hela vägen dom typ tre sista gångerna! :D Vi fick jättemycket beröm och A-L sa att hon var riktigt imponerad av mig, hon hade aldrig sett Mona göra skänkelvikning så där lång bit! :O :D 

Det gick dessutom jättebra för alla idag, alla fick igång sin häst i galopp och höll den hela tiden runt fyrkanten!


Jag tror att det aldrig har gått så här bra för mg att rida på Mona, och det gick ju så himla bra för hela gruppen också! :D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards