stallivet

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 21:22

Fullständiga namn: Moon Light

Smeknamn: Mona

Kön: Sto

Ålder: 10

Färg: Vit Tigrerad blablabla?

Tecken: -

Berätta en sak om hästen: Mona är jättesnäll i spiltan när man bara är där men så fort borsten åker fram så blir hon sjukt jobbig(A)

   

Haha, sämsta bilden igen men whatever :P


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 21:03

Du behöver:

Mjölk

Socker

Kakao

Grädde 

Kanel


En liten skål

En visp

En inte alltför stor bunke

En mugg

En kastrull

Två skedar


Och massor med glatt humör så klart!!! :D


Börja med att hälla upp lagom mycket mjölk i en kopp. Häll i mjölken i kastrullen och värm den på spisen till det börjar ryka ganska mycket. Ta bunken och häll av hälften av mjölken i den. Blanda två teskedar(inget litet fjuttigt mått, en "riktig" tesked ska det va) socker och två teskedar kakao u den lilla skålen. Häll i blandningen i den mjölken som finns kvar i kastrullen och rör om tills alla klumpar är borta. Ta sedan och vispa mjölken som ligger i bunken tills den blir skummig. Då häller du över skummjölken i koppen och häll sedan över mjölken i kastrullen. Ta ganska rejält med grädde och strö sedan över ganska rikligt med kanel. KLART! :D

   Hoppas nu att fler chokladälskare än jag tar del av det här mumsiga recpetet, min specialare :D


Kram

/Caroline 

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 21:01

Sitter och gör en film igen :) Jag fullkomligt ÄLSKAR att göra filmer ;) Jag kan väl som tur är säga att jag inte är helt sämst på det XD Den handlar ju självklart om Speicin, för även om jag är bra på att göra filmer så betyder inte det att jag vet vad jag ska göra filmer OM :P Vi ska iaf se om jag kan få filmen klar idag :)


Kram

/Caroline 

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 21:00

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! SPOOOOOOORTLOOOOOOOV!!!! :D:D:D:D:D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 14:56

Vill du ha gratis besökare till din blogg?

Pröva här :)

Få gratis besökare


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 25 februari 2011 14:55

SPORTLOV!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Tidigare år

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards