stallivet

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Caroline Hedqvist - 15 december 2010 21:30

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Det har ju varit ridlektion! :D


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 15 december 2010 21:06

Måste bara säga att jag är så äckligt nöjd med ridlektionen!  Jag hade min underbara Speicin och han var sååååå villig och lydig och framåt! :D Vi hade hoppning, vi började med travbommar längs E-långsidan, i trav. Sen så la vi in galoppen, galopp vid A till C. :) Mamma berättade efteråt att när vi skulle galoppera första gången, så hade ingen fått upp nån galopp, bara jag. X) Hur sant det är vet jag inte, men sånt där är så bra för självförtroendet. :D Galoppfattningarna var iaf en av  dom bästa jag känt, han fick så runda och fina galoppfattningar och galopper på nåt sätt lixom. ;) Ingen slängtrav där inte! Sen fick vi galoppera runt spåret då, brukar vi inte få göra så mycket. O då... o då... jag vet inte vad jag ska säga! Han var så gnrkablaban! Eller nåt...! ;P Världens fattning och galopp som höll hela tiden! Fick vända över ridbanan ett par gånger för att få bättre fördelning, han tog det coolt och lyssnade superbra! Han brukar va lite envis med det där o vända över, iaf de andra gånger jag försökt. Superfin galopp, och han kändes jättebra idag! Sen fick vi hoppa! Vi började med ett kryss med tre bommar innan, som vi fick hoppa en gång var. Han hade inte riktigt tillräckligt med fart där, så han snubblade lite på bommarna. Men sen så fick vi hoppa två kryss efter varandra med bara en bom innan, och då vart det lite fart på honom! ;D Det hoppade han super och sen fick vi skritta av. ;P Justja, Cissi var ju med också och hon hade Tiny. Jättekul att hon följer traditionen, jag hade Tiny första gången jag red på Hamre och Ida också. :D Nästa vecka är det sista gången och då skulle vi få ha nån poängtävling kanske! ^^


Kram

/Caroline 

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards