stallivet

Alla inlägg den 28 december 2010

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 21:39

Puss på min lilla Speicin! <3 Älskar dig... <3<3<3<3

 

Kram

/Caroline 

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 21:37

Speicins grimma passade utmärkt!   Han blev jättesöt, eller hur?

  

Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 21:04

FANTAFANTAFANTA MER FANTAFANTAFANTA MERA!! 

  


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 20:46

Idag har det varit Kompis/Familjeridning på Hamre! Det var jättekul, jag hade lilla Lilly!   Första gången jag red henne, jätteskoj! Vi kom dit och såg att vi skulle få rida själva, bara vi fyra, jag, Cissi, Ida och mamma. Vi gick och gjorde iordning våra hästar och på den korta tiden så stoppade dom in två till i gruppen...-.- Men vi red ju i stora så vi fick ju plats i alla fall!   Alla satt upp och mitt stigläder lossnade närjag skulle dra upp det! *ingen är intresserad* XD Vi började med att skritta runt spåret och gå igenom hur man startar och stannar hästen, på grund av att det var några nybörjare med då! Sen fick vi träna på att styra genom att göra lite slalom mellan koner längs ena långsidan. Där gick hon super och vi fick beröm båda två, hihi!    Efter det fick vi trava lite i båda varven. Lilly var superpigg och var tvungen att gå först för att kunna hålla sig lugn!   Sen fick vi göra saker lite självständigt, man fick säga vad man ville göra och så skulle ridläraren styra upp det så att det funkade. Jag sa att jag gärna ville galoppera och det var fler som ville så dom som inte ville fick skritta innaför spåret och så galopperade vi som ville på spåret! Galoppen gick super! Hon fattade fel några gånger men jag bröt ju såklart av direkt och rättade.   Sen gick hon jättebra och när alla försvann in på mitten så fortsatte hon att galoppera runt spåret utan protester!   Jag fick mycket beröm över att det var "jättebra ridet" av Åsa(ridläraren), det är så bra att få höra sånt och mitt självförtroende ligger på topp nu!   Jag är supernöjd med lektionen och med Lilly, hon hade mycket "power, kraft, energi" eller hur man nu ska säga i sig och är en ponny som jag verkligen kan tänka mig att rida på igen!   

Har lite filmer och bilder från det men kameran har inget batteri så jag kan tyvärr bara bjuda på denna bild, som var den enda jag hann ladda in innan batteriet dog...   

  

 Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 20:00

Det här är inlägg #HUNDRA på min blogg!   Hipphipphurra, hipphipphurra, hipphippHURRA!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 28 december 2010 18:45

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Kompis/Familjeridningen var sjukt kul! :D


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards