stallivet

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Caroline Hedqvist - 27 december 2010 22:45

Dagens smiley blir...*trummvirvel*

   Den här! Superkul att shoppa på Erikslund med Ida!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 december 2010 19:16

Idag har jag shoppat med Ida på Erikslund, vi var borta i TRE TIMMAR! Vi var jättetrötta i benen men det var det värt! Vi gick först till Hööks, sen till Nisses, sen till Media Markt, och slank in en stund på DjurMagazinet också. Efter det gick vi och åt på McDonalds och sen gick vi till Arken Zoo. Därifrån gick vi tillbaka till Djurmagazinet för jag kom på att jag skulle köpa något där. Vi avslutade med en snabb tur till ÖoB men det var inte speciellt intressant.

Sakerna jag köpte;

 

Grimma till Speicin

129:- på Hööks

  

Rolly Hamsterhjul till Zippen

45:- på Nisses

  

 Hamstergnagpinnar 

24:- på DjurMagazinet


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 december 2010 19:08

Här har ni filmen på hopptävlingen med West!   

Av Caroline Hedqvist - 27 december 2010 12:05

Hmmm, jag hittade det här testet på en annan blogg och var tvungen att testa mig själv...   Här har ni mitt;


STORA RIDTESTET!

Du har ridit ponny [x]

Du har ridit häst [x]

Du har ridit en fjording [ ]

Du har ridit en shettis [x]

Du har ridit en fullblod [x]

Du har ridit en dressyrhäst/ponny [ ]

Du har ridit en hopphäst/ponny [ ]

Du har mer än 5 rosetter [ ]

Du äger en häst/ponny [ ]

Du har/har haft en foderhäst [ ]

Du har/har haft en sköthäst/medryttarhäst [x]

Du kan stallets grundregler [x]

Du har hoppat högre än 70cm [ ]

Du har hoppat vattenmatta [ ]

Du har hoppat räcke [x] (hmm, tror det, ett litet isf)

Du har hoppat oxer [x]

Du har hoppat grind [ ]

Du har hoppat en bana [x]

Du har tävlat i hoppning [x]

Du har tävlat i dressyr [x]

Du kan göra skänkelvikning [x] (vet hur man gör men^^)

Du kan göra framdelsvändning [ ]

Du kan få en häst att gå på tygel [ ]

Du kan rida ett dressyrprogam [x]

Du har en favorithäst/ponny [x]

Du vet vem Malin Baryard är [x]

Du vet vem Jan Brink är [x]

Du vet vem Maria Gretzer är [x]

Du vet vem Linda Heed är [x]

Du har varit på Horse Show [x]

Du har ridit western [ ]

Du har ridit gymkhana [ ]

Du har ridit voltige [x]

Du har ridit en unghäst [x]

Du har ridit en häst som är över 20 år [x] (tror det?)

Du har suttit i en dressyrsadel [x]

Du har suttit i en hoppsadel [x]

Du har suttit i en allroundsadel [x]

Du kan alla hästens kroppsdelar utantill [ ]

Du har läst mer än 100 hästböcker [x]

Du har mer än 5 hästposter på ditt rum [x]

Du har ridit en a-ponny [x]

Du har ridit en b-ponny [x]

Du har ridit en c-ponny [x]

Du har ridit en d-ponny [x]

Du har ridit en shire [ ]

Du har varit i ett stall mer än 100 gånger [x]

Du vet vad spilta är [x]

Du vet vad box är [x]

Du vet det man bör veta om hästen [x] (det beror på vad man bör veta^^)

Du kan tränsa [x]

Du kan sadla [x]

Du har ridit i skogen [x]

Du har ridit i paddock [x]

Du har ridit i ridhus [x]

Du har ridit vid en sjö [ ]

Du har ridit på en gräsbana [x](nån gång har jag säkert det)

Du kan mer än 5 ridvägar [x]

Du har varit funktionär på en hästtävling [ ]

Du har varit med när en häst skos [ ]

Du har ryktat en häst [x]

Du kan mer än 5 olika borstar [x]

Du bor nära ett stall [x] (ganska nära)

Du har en grimma [x](snart tror jag;D)

Du har ett träns [ ]

Du har en sadel [ ]

Du har ett eller flera bett [ ]

Du har ett par stigbyglar [ ]

Du har ett täcke [ ]

Du har en ryktlåda [x]

Du har borstar [x]

Du har pälsglans [ ]

Du har linement [ ]

Du har två eller fler schabrak [ ]

Du har två eller fler vojlockar [ ]

Du har ett par häst-benskydd/benlindor [ ]

Du har ett grimskaft [x](antagligen också snart)

Du har ett par sporrar [ ]

Du har två eller fler ridspön [ ]

Du har ett par vita ridbyxor [ ]

Du har ett par helfärgade ridbyxor [x]

Du har ett par helskodda ridbyxor [ ]

Du har ett par tvåfärgade eller rutiga ridbyxor [x]

Du har short chaps [x]

Du har ridstövlar [ ]

Du har ridskor [x]

Du har ett eller flera ridhandskar [x]

 

resultat:55

Du är rutinerad och kämpar för fullt.

Är JAG rutinerad? Haha *asg*

 

1-15: Du kanske har ridit någon gång, men vem vet, du kanske är intresserad?

16-30: Du har nästan precis börjat rida.

31-50: Du kan rida och är på god väg att bli rutinerad.

51-70: Du är rutinerad och kämpar för fullt.

71-80: Du har gjort nästan allt inom ridsporten och wow, snart är du på toppen

81-88: Du ska väl snart eller har redan tävlat mot andra länder?


Jaa Det var mitt test, pröva ni också!


Kram

/Caroline

Av Caroline Hedqvist - 27 december 2010 11:55

  (klicka på bilden för att komma till rean)

STOR REA PÅ UTVALDA PRODUKTER PÅ HÖÖKS! HALVA PRISET! SKYNDA ER ATT FYNDA! :D:D


Jag vill bland annat köpa en grimma till Speicin, en ryktsten och kanske lite annat om man hittar?! Jag kommer att göra av med liiiiite pengar där... ja... :) Det blir så att åka med Ida idag! <3 


Kram

/Caroline

Följ gärna min blogg ^^

   bloglovin

Presentation


Jag heter Caroline och är en tjej på 12 år, 13 i Juli, som lever mitt liv omringad av djuren. När jag inte sitter på en 500 kilo tung häst så pysslar jag om mina dvärghampisar som väger kanske 50 gram, eller busar med små söta kaniner.

Vad som finns att läsa

Besöksstatistik

Fråga mig

12 besvarade frågor

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Letar du efter något? :)

Senaste inläggen

Felicia

Följ bloggen

bloglovin

Caroline

 

Speicin

 

Elding

 

Zip och Zap

 


Ovido - Quiz & Flashcards